CASSA presenta ‘12 gotes’: una modalitat de quota plana en la factura de l’aigua

CASSA presenta ‘12 gotes’: una modalitat de quota plana en la factura de l’aigua

Es tracta d’un nou sistema de pagament, amb import fix mensual que es regularitzarà a finals d’any, que permet al client saber què paga cada mes en concepte d’aigua

CASSA ha presentat un nou programa, anomenat ’12 gotes’, que vol facilitar als clients i clientes el pagament de la factura de l’aigua. Es tracta d’una nova modalitat que permet fraccionar el rebut amb una quota mensual, atenent l’històric de facturació de cada llar. D’aquesta manera, durant 12 mesos, el rebut de l’aigua tindrà un cost fix mensual, que es regularitzarà a finals d’any. La contractació d’aquest nou sistema de pagament és molt fàcil: només cal entrar al portal del client, dins del web www.cassa.es, o bé adreçar-se a l’oficina d’atenció presencial més propera (es poden consultar totes a www.cassa.es/municipi).

Adherir-se a les ’12 gotes’ no comporta cap canvi en les condicions del contracte vigent que tinguin els clients. “Els comptadors se seguiran llegint com fins ara i es continuarà facturant amb la mateixa periodicitat”, ha afirmat Josep Escartín, director de Clients de CASSA. “L’únic que canvia és la quantitat que es paga, ja que es distribueix per mesos amb una quota plana que es pot sol·licitar i donar de baixa en qualsevol moment i sense despeses afegides”, ha explicat.

En donar-se d’alta a la nova modalitat, CASSA proposarà al client una quota mensual en funció del seu històric de consum real. Al cap d’un any, en regularitzar-se el programa ’12 gotes’, si el client ha pagat més del que s’ha consumit, la companyia d’aigües retorna a l’usuari la xifra cobrada de més. En cas contrari, el client paga la diferència que, segons quina sigui la quantitat, es podrà fraccionar automàticament en tres mesos.

Més iniciatives per facilitar el pagament del rebut de l’aigua a tots els col·lectius socials
El programa ’12 gotes’ és una nova iniciativa emmarcada en la línia de facilitar el pagament del rebut de l’aigua a tots els col·lectius de la societat. Si bé, seguint la Llei 24/2015, CASSA no talla mai el servei a cap persona en situació de vulnerabilitat acreditada, la companyia d’aigües compta amb diverses mesures que van més enllà del que estableix la legislació vigent, com ara facilitats de pagament i ajornaments a terminis sense interessos.

A més, la companyia ha constituït comissions de seguiment amb l’administració pública, ha posat en marxa un observatori propi de la vulnerabilitat, ha editat fulletons informatius sobre les bonificacions socials disponibles i ha format al personal d’atenció al client per sensibilitzar-los en temes d’exclusió, entre d’altres mesures complementàries. En paral·lel, es porten a terme reunions amb associacions plataformes i entitats per explicar de primera mà els ajuts disponibles.