L’Ajuntament d’Agramunt i CASSA impulsaran la construcció d’una nova potabilitzadora al municipi

L’Ajuntament d’Agramunt i CASSA impulsaran la construcció d’una nova potabilitzadora al municipi

El conveni, que s’ha presentat aquest divendres en roda de premsa, permetrà solucionar els problemes històrics de subministrament d’aigua que pateix Agramunt

Aquest divendres, l’Ajuntament d’Agramunt i CASSA, concessionària del servei d’aigües al municipi, han presentat en roda de premsa el projecte de construcció d’una nova estació de tractament d’aigua potable (ETAP) al terme municipal, que es preveu finalitzar abans d’acabar l’any 2018. Amb l’entrada en funcionament de la nova planta potabilitzadora, es posaran fi als problemes històrics de subministrament que pateix el municipi de l’Urgell.

L’Ajuntament i CASSA han signat un conveni per impulsar conjuntament la nova ETAP, “que es trobava inclosa en el Pla Director redactat l’any 2016 i que era una prioritat a curt termini per al nostre municipi”, ha destacat Bernat Solé, alcalde d’Agramunt. Per la seva part, Joan Cristià, director de CASSA, ha explicat que “aquest acord és un clar exemple de col·laboració público-privada en favor dels interessos de la ciutadania”.

La nova potabilitzadora, que compta amb una inversió de més de 590.000 € i que tindrà una capacitat de tractament de 2.400 m3 diaris, garantirà la qualitat màxima de l’aigua de boca i resoldrà els problemes de terbolesa que es donaven en alguns casos puntuals. En paral·lel, també es construirà una altra ETAP, en aquest cas a Almenara Alta que, amb una capacitat de 19 m3/dia donarà servei als veïns i veïnes d’aquest nucli agregat. A més, la ciutadania de tot el terme municipal guanyarà en qualitat de l’aigua de boca i garantia de subministrament.

L’ETAP de nova construcció substituirà a l’actual potabilitzadora, de més de 30 anys, “que ja ha quedat obsoleta”, ha explicat Jesús Biel, cap de servei de CASSA a Agramunt. “Quan la terbolesa de l’aigua de l’embassament de Mafet és alta, la potabilitzadora actual no té un sistema de filtratge òptim i ens podem trobar amb problemes puntuals”, ha puntualitzat. L’Ajuntament i CASSA asseguren que amb la nova planta aquests problemes estaran solucionats.

El compromís de CASSA amb Agramunt
Des de l’any 2002, CASSA i l’Ajuntament d’Agramunt han treballat coordinats per garantir un servei d’aigües amb un alt grau d’excel·lència. A més, el compromís de CASSA amb el municipi va més enllà de la gestió del servei d’aigües: la companyia ofereix, de forma gratuïta, el programa educatiu EDUCASSA a les escoles, que consisteix en explicar als escolars el cicle integral de l’aigua, tot fomentant un consum responsable i, a més, dóna suport de forma habitual a la Festa Major del municipi.

Potenciar la informació i l’atenció al client ha estat una constant en tots els anys de gestió per part de CASSA. A més de l’atenció presencial i telefònica (900 878 583: un telèfon gratuït i disponible 24 hores) es resolen dubtes i es facilita informació als clients a través del perfil de Twitter @GrupCASSA. A més, a través del portal web www.cassa.es, els clients poden realitzar qualsevol tràmit on-line amb la companyia, així com informar-se d’aspectes relacionats amb l’aigua al municipi, com ara la duresa de l’aigua a Agramunt o la Carta de Compromís de CASSA amb els veïns i veïnes del municipi, entre d’altres informacions.

A més, els resultats de l’enquesta 2017 de satisfacció del client de CASSA a Agramunt han posat de manifest que la ciutadania valora positivament la feina de la companyia d’aigües al municipi. El 85% dels enquestats se senten satisfets amb CASSA, mentre que el 75% valora positivament el servei en casos d’avaries (resolució de la incidència i informació al respecte). El 40% de la població d’Agramunt creu que  la companyia és propera a la ciutadania. En el capítol de transparència, el 60% dels enquestats considera que la pàgina web www.cassa.es dóna prou informació relativa al servei d’aigües al municipi.